Why we choose this... What happens in college... What happens after college... What do we do next...

Sunday, May 27, 2007

PEDALAMAN VS LUAR BANDAR

Pedalaman bermaksud kawasan yang jauh dimana komunikasi adalah terhad, kemudahan asas, infrastruktur dan pengangkutan berada ditahap yang membimbangkan.

Luar Bandar bermaksud kawasan yang jauh tetapi masih boleh dihubungi samada melalui pengangkutan(sendiri) atau komunikasi, kemudahan asas dan infrastruktur lebih baik.

Betul ka ????


Masa aku tengah update blog 03prmu tok, aku terjumpa la ngan cgek blog tok, blog ya kepunyaan sorang Cikgu ( x plu la aku madah sapa ... bukan korang kenal pun ... hahaha ) cukup la setakat sorang Cikgu dari Kemboja (bak kata pensyarah kita dari Jamaica) ... aku baca la nya mpun blog tek, untuk menambah(menyerap ilmu) la katakan ... tapi yang polah aku sik puas hati baca ialah bab-bab PEDALAMAN, aku rasa Cikgu tok kurang faham cket la maksud PEDALAMAN. Bukan apa aku madah kedak ya, bila di tanggar gambar - gambar sekolah dan perjalanan untuk ke sekolah nang xda langsung ciri-ciri pedalaman. Ciri-ciri Luar Bandar banyaklah, dapat pakey pengangkutan sendiri gik ya ... aiseyman ... cney miak tok sekolah dolok kah ... sapa ndak kah cikgunya

No comments: